Miniakademie: Systematická firma: Jak mít pořádek v procesech a nebýt otrokem vlastního byznysu

Pokročilost:

Yuri Vonchitzki, Co-founder & CTO Ninjabot

Máš pocit, že tvůj tým pořád na něco zapomíná? Že zákazník dostane něco jiného, než si objednal? Že se vystaví faktura špatně? Nebo že musíš každého nováčka sama učit všechno od začátku? Pak je tahle Miniakademie přesně pro tebe.

Prohlédnout si termíny
Yuri Vonchitzki
Miniakademie: Systematická firma: Jak mít pořádek v procesech a nebýt otrokem vlastního byznysu

Tahle miniakademie tě naučí přemýšlet nad firmou tak, aby mohla fungovat samostatně a spolehlivě. A to díky dokumentaci a optimalizaci procesů. S nimi bude tvoje firma fungovala rychleji, levněji a hlavně spolehlivě i bez tvého neustálého dohledu.

Pro koho je Miniakademie vhodná?

Miniakademie je přesně pro tebe, pokud:

  • jsi podnikatelka, CEO nebo manažerka menší nebo střední firmy,
  • už nechceš řešit každý úkol osobně a chceš mít větší klid i spolehlivost,
  • plánuješ rozšiřovat firmu nebo tým, ale procesy ti to zatím neumožňují,
  • chceš automatizovat úkoly a mít více času na důležitější věci,
  • cítíš, že „něco nefunguje“ – ale nevíš přesně co a ani kde začít.

Struktura Miniakademie:

1. Webinář: 6. 5. 2025, 10:00–12:00 – Udělej si jasno v tom, co se ve firmě vlastně děje

  • Proč je chaos ve firmě přirozený při růstu – a jak ho zkrotit
  • Jak poznat, že proces potřebuje zlepšit (checklist)
  • Jak si jednoduše rozkreslit schéma firmy a přehled procesů (v Miro nebo Lucidchart)
  • Co je rozdíl mezi efektivním a rigidním procesem
  • Vytvoříš si mapu klíčových procesů ve své firmě

2. Webinář, 13. 5. 2025, 10:00–12:00 – Popiš procesy tak, aby je tým chápal a opravdu dodržoval

  • Proč nestačí jen říkat „to se dělá takhle“ – a co místo toho
  • Jak jednoduše popsat postup fakturace, schvalování, onboardingu nebo kampaně
  • Jak si vybrat správnou formu: checklist, návod, video, SOP
  • Příklady z praxe – co funguje a co se naopak nikdo neřídí
  • Popíšeš do detailu jeden klíčový proces z tvojí firmy

3. Webinář, 20. 5. 2025, 10:00–12:00 – Najdi slabá místa a kde začít s automatizací?

  • Jak rozpoznat „plýtvání“ v procesech – zdržení, duplicity, zbytečné kroky
  • Metoda VZAD: Vymazat, Zjednodušit, Automatizovat, Delegovat
  • Kde má smysl začít s automatizací (např. schvalování, přeposílání e-mailů, přidělování úkolů)
  • Přehled no-code nástrojů (Make, Zapier,...) a co s nimi zvládneš i bez IT
  • Navrhneš zjednodušení nebo automatizaci jednoho procesu

4. Webinář, 27. 5. 2025, 10:00–12:00 – Jak zajistit, že změny vydrží a tým je bude dodržovat

  • Jak školit tým, aby nový proces pochopil a používal
  • Jak komunikovat změny, aby nenarazily na odpor
  • Co dělat, když se lidi vrací ke starým zvykům
  • Jak nastavit kontrolu, revizi a průběžné zlepšování procesů
  • Připravíš si plán školení a zajištění dodržování jednoho procesu

Co tě čeká?

Naučíš se, jak identifikovat klíčové procesy ve firmě, efektivně je dokumentovat a zajistit, aby je tým skutečně používal. Dozvíš se, jak rozpoznat a odstranit slabá místa, využívat metodu VZAD ke zlepšení a zrychlení procesů a kdy zapojit automatizaci či AI pro vyšší efektivitu. Získáš praktické nástroje pro školení týmu a zavádění změn tak, aby se nové procesy nejen nastavily, ale i dlouhodobě dodržovaly.

Co si potřebuješ na jednotlivé webináře připravit?

U všech aplikací ti bude stačit verze zdarma.

  • Nápady na na procesy, které bys chtěla zlepšit (např. vystavování faktur, proces prodeje, onboarding nových zaměstnanců, sběr zpětné vazby, atp.)
  • Miro nebo ClickUp pro mapování procesů
  • Google Doc, MS Word nebo podobnou aplikaci pro přípravu manuálů
  • Loom pro nahrávání videí

Stipendium na Miniakademii

Věříme, že finance by neměly být překážkou ke vzdělávání. Pro ty, kteří potřebují podpořit máme stipendium. Napiš nám.